Välkommen.

Hej, och välkommen! Du har precis besökt en viktblogg. En blogg som ska ta mig från Fet till Muskulös. Jag ska börja med att berätta lite om mig själv & tanken med bloggen. Jag är en 18årig grabb ifrån Stockholms södra sida, jag är uppvuxen i ett som anses vare lite över medelklass område i en stor villa med båda föräldrarna. Jag tycker att jag fått en bra uppfostran på alla sett, mina föräldrar har verkligen gjort det dom kunnat göra för mig under min yngre barndom, tråkigt nog blev jag inte guds bästa barn under den tiden. En tid som genomgått allt från mobbning i skolan till sittande hos SOC & i Polisförhör. Jag vet inte riktigt vad detta beror på, jag tror mycket hänger på att jag inte hittat min plats i livet. Jag har varit alltifrån HipHopare - Rockare - Nazi - Neutral - Fotbollshuligan - Klottrare, ja egentligen det mesta man kan vara & genomgå under dom unga åren. Hursomhelst, så är det en sak som jag alltid skämts för & kanske därför jag försökt trycka ner andra under en viss tid i grundskolan. Det är min övervikt. Det är något jag skämts för & aldrig velat tala om eller ta i tu med. Det är först nu som jag kan prata med mina vänner om denna & som försöker ge mig tips, råd och försöka göra det dom kan för att påverka mig. INGEN vill vara överviktig, INGEN vill vara fet. Jag vet inte varför just JAG blev det? Jag har inga anlag för fetma, ingen i min familj eller släkt är fet. Så varför jag? Jag som ändå har det det jag behöver, och fått det jag behövt alla gånger. Jag ska blogga varje dag & alla som vill, ska få följa med mig under denna tid. Jag kan förtillfället avslöja att jag var uppe i 96 kg och jag är 1.79 cm när jag verkligen bara behövde en vändning för att detta inte skulle sluta i en absolut katastrof, det är inte bara fult&pinsamt - det är extremt farligt. Jag väger idag 82kg men har fortfarande en lång bit kvar. Jag bloggar för att jag måste på något sett skriva ner hur jag äter & rör på mig varje dag, detta ska få igång mig igen och förhoppningsvis göra mig muskulös & så som det "vackra" och "godkända" idealet ska vara. Man säger att personligheten är viktigast, men det första du ser när du träffar en person är utseendet.. Det vet alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0